ÄNTLIGEN!

Äntligen händer det någonting när föräldrar inte är kapabla att ha barn. Det här hände på mitt jobb förra sommaren. Jag vet att det är den händelsen dom skriver om i nedanstående artikel, för det var jag som hade mamman i min kassa. Usch jag var så arg så jag skakade den dagen...
Äntligen, hoppas dom får ett riktigt straff, killen höll ju på att dö.

VLT
Lämnade 10-åring i sommarhet bil - riskerar åtal
En varm sommardag i juli 2007 kan få sitt rättsliga efterspel.

Föräldrarna till en tioårig pojke lämnade kvar sonen i bilen när de var och handlade. Pojken kunde inte ta sig ut, och temperaturen steg inne i bilen. Till slut slog två personer in bakrutan för att tioåringen skulle komma ut och få luft.
Han var då kraftigt medtagen och fördes med ambulans till akuten.
- Vi vet inte hur länge han var inne i bilen, det är det vi ska undersöka nu, säger kammaråklagare Carin Lantorp.
Mamman misstänks nu för framkallande av fara för annan.
Först efter det att föräldrarna förhörts kan åklagaren ta ställning till ifall hon ska väcka åtal eller ej.

Ann-Sofie Sannemalm

Artikeln publicerad 2008-04-24 16:26

Kommentarer
Postat av: Lina

ett år efter att det har hänt? hmm.. aaa.. men bättre sent än aldrig...

Postat av: evelina

ja jisses vad en del människor har för sig, att de bara har hjärta till det!? riktiga puckon rent ut sagt!! men det finns väl människor till allt, på gott o ont...

hoppas du har en bra helg!
kram

2008-04-26 @ 16:10:16
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback