improviserad lunch :)

jag håller på med dagens lunch. Eftersom vi åt hemgjorda hamburgare med färsk chili och vitlök i, med frisco bröd i går så blev det bra två små hamburgare utan bröd till Daniels matlåda, han fick koka pasta till. Men jag hade då ingen matlåda. Eftersom jag har varit sugen på lax sen jag åt det sist med Lill-Emma så tänkte jag passa på nu, eftersom det alltid knorvas när det ska bli fisk till middag här hemma. Så eftersom jag köpte en sötpotatis förra veckan som har legat och retat mig ett tag i kylen så gav jag mig på den. Så nu blir det väldans improvisert ugnsbakad sötpotatis med färsk rosmarin och ugnsbakat lax med färsk rosmarin, slat, peppar, honung och olivolja. Till det tar jag dippen från i lördags, om den luktr fräscht. Det är sourcream & wild onion. Och en avokado :D

Kommentarer
Postat av: evelina

mmm lax är så gott! och avokado!

låter ju väldigt intressant =) gör du mkt intervjuer o så då?

vi blir totalt 19 stycken på middagen och kommer nog bara ha huvudrätt och efterrätt =). Fläskfile och potatisgratäng och en princessbakelse och så lite annat småtjafs
=)

kram!

Postat av: evelina

ja det känns roligare om det är litet och intimt tycker vi. Alla som vill får komma till kyrkan har vi sagt o sen ska vi ha en grillfest för kompisarna två dagar efter =) så alla får vara med o fira! är i förlovade eller hur var det?

förstår hur jobbigt det är att bestämma om din pappa ska komma eller ej. Jag VILL ju helst inte att min mamma ska komma men hon får göra det av den enkla anledningen att jag inte orkar krångla nåt. Hon får komma men jag skulle inte bli ledsen om hon av nån anledning skulle tacka nej om man säger så.

katterna är en en fråga vi inte har löst. i värsta fall får de klara sig själva, det GÅR ju även om det blir lite länge för dom att vara själva. vi ä borta en vecka i piteå och sen mellanlandra vi hemma ett par dagar innan resan som är på en vecka så i värsta fall får de vara hemma en vecka i taget själva och det ska ju gå i värsta fall. det bästa är ju om vi kan ragga nån som vill titta till dom ett par gånger
=)

kram!

2008-04-14 @ 14:36:11
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: evelina

usch vad jag blir ledsen för din skull när jag läser om din pappa. Vilka puckon det finns! vet ju som sagt hur det känns, min mamma skickar sms några gånger om året, när jag fyller år typ, och sen ringer hon konstant o stressar upp mig heeeeela veckan vi är där uppe en-två gånger om året, bara för att hennes kille tycker det är märkligt att inte jag vill träffa dom, han vet ju inget om vad hon gjort eller hur vi haft det så inget ont till honom... det känns sjukt jobbigt nu när hon ändå inte bryr sig om bröllopet, att hon ska komma, men ändå, orkar inte inte bjuda henne haha =)...

men vi har haft tur du o jag ändå, nu får vi chansen att bilda en egen familj med två fina män! vi vet ju hur man INTE ska bete sig mot sina barn 0)

kram

2008-04-14 @ 15:03:33
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: evelina

min mamma följde med en kille upp till luleå så TYVÄRR bor hon nu alltså 6 mil från fredriks familj, vilket ä ännu en anledning till att jag inte vill flytta upp dit! som tur var är det enbart när vi är i deras trakter som hon ringer, så vi pratar ju inte ofta med varandra, men lika bra det för jag blir med bara irreterad på det =).

Jag känner som du, hon kommer aldrig få chansen att bli mormor till mina barn! faktiskt så sa jag till pappas fru att den dagen vi får barn kommer hon bli mormor =) gissa om hon blev glad, det blev massa tårar haha, men det är ju så det ska vara! mamma får nöja sig med min systers barn för de har kontakt och åker ju upp enbart för att träffa henne om somrarna. min syster flyttade till pappa i tonåren nån gång så hon slapp bo med mamma, annars tror jag ju inte de heller skulle ha så bra kontakt som de har idag, inte för att de pratar särskilt ofta heller vad jag vet.

har du bra kontakt med din sambos föräldrar, eller har du nån annan föräldragestalt som du liksom kan förlita dig på?

kram

2008-04-14 @ 15:25:12
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Malin Lj

Lät ju inte helt fel det där Emma:) Blir faktist lax till middag för min del idag!

2008-04-14 @ 17:17:31
URL: http://malinlj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback