SÖNDAG

Gick och la mig vid tolv i går. Messade Daniel och frågade ungefär när han skulle komma hem.  Han skulle nog ta halv ett bussen sa han. Klockan 00.36 messade han och sa att han skulle ta 01:10 bussen i stället. 02.27 kom han hem, då vaknade jag. Han hade skickat ett sms 01.20 där han skrev förlåt om jag väckte dig, jag är hos Patti, kommer strax. Mmmh tjena en timme senare. Haha inte för att jag brydde mig låg ju ändå och sov. Det som är irriterande dock är ju att när man då klampar in kl 02.27 så kan man inte bara klä av sig och gå och lägga sig. Oavsett om jag är vaken å säger hej eller inte. Nej då måste man börja snacka, göra en macka med så mycket slammer som det bara går i köket, Ta med mackan till sängen och smula ner den (som alltid) och ligga och prata.
 jaja, vi somnade tillslut.

Klockan 8 i morse ringde Daniels klockradio. VARFÖR? han gick upp, drack vatten *tror jag* sa åt mig att gå upp och fixa (frukost) NEJ, verkligen inte nu sa jag och så gick han och la sig igen. 9:45 gick jag upp och fixade frukost med ägg och grejer. Sen slökollade vi på inspelat körslaget från gårdagen. YES, rätt lag åkte ut, hädanefter blir det svårt att välja vem som ska ut. Men hjärtat bankar ju alltid för världens bästa Amazon-kompis :)

Strax innan tolv drog Daniel ut och sprang. Jag började torka av ventialtions"hålet" ovanför spisen. SÅ äckligt. Helt slemmigt, men det såg ut som torrt damm. Sen fortsatte jag torka väggen ovanför spisen. Ovansidan på micron, hela micron innuti, diskade micro-tallriken. Sen började jag torka av ALLA skåpluckor på utsidan och runt kanterna inklusive lådfronter. Sen blev det damm-våttorka hela lägenheten i princip, Finns väl nåt ställe jag inte torkat på tror jag. Det blev såpavatten-torkning på alla ställen utom elektronprylar där det blev sköljmedels-torkning. Jag har lärt mig på Rent hus :) Man ska använda vatten med sköljmeddel i när man torkar av elektronprylar för det blir nå med statisk elektricitet som gör att dammet inte fastnar lika lätt, får se hur det funkar. Sen är det golvena kvar, Dom ska dammsugas och mattan under vardagsrumsbordet tänke jag att vi skulle ta ut och skaka på gården innan vi dammsuger. Men Daniel ville absolut INTE dammsuga och skaka matta i dag. Så då blir det inget, jag ska ju skura. Men nej hjälpa till ONEJ fy, inte en söndag. Han bytte sängkläderna, efter att jag bett honom och sen så lagade han mat när han inte orkade vänta längre på att jag skulle göra det (antar jag) Det blev varmkorv och fullkorns penne, med några skivor gurka och tomat (avancerat).  Sen ringde Anna och Hagge och vi gick ner och åkte en sväng med guld-baggen :) (nya bubblan) Sen fick vi kaffe hos dom. Nu är vi hemma igen och varför är jag irriterad? Eh jo kanske för att jag är trött, men jag var inte ut och söp i går så då får man inte vara trött och irriterad. Och jag har städat hur mycket som helst, medans han har spelat gitarr och setat vid datorn, Jag är inte sur, men visst blir jag lite irriterad


men men, det är väl typiskt killar antar jag...

Dessutom låter det som att han har planerat valborg utan att ens fråga mig, men man ve ju aldrig med honom. Det kanske han inte har. Men å andra sidan får jag aldrig vara delaktig i hans planer och planerande i tidigt stadium, får reda på det typ samma dag eller dagen innan om det vill sig väl...
men men som sakt killar..så är det

nu lagar han mat i alla fall, efter att JAG gick till affären och handlade kyckling filé, för det hade inte handlat sig självt konstigt nog, och någonstans står det skrivet (osynligt) att jag har ensam ansvaret för handlingen och troligtvis tvätten också...

jaja, jag är inte bitter bara lite söndagsirriterad.

kom i håg att det som skrivs i bloggen stannar i bloggen ;) *haha*

nu ska jag gå och vara snäll mot min sambo, så han inte tror att jag är sur längre. Vilket jag inte är.


CIAO!

Em♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback