Morotspastasås

Den här kanske man också borde prova, jag brukar göra en liknande, men utan krossade tomater och med lite chilisås i stället och självklart har jag även i vitlök :)


Morotspastasås
Inlagd av: Plina Inlagd: 2005-06-03
Ingredienser
4 morötter
1 lök
1 burk creme fraiche
1 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
1 burk krossade tomater
3 msk tomatpure

KRYDDOR:
1 tsk salt
1 krm peppar
1 tsk oregano
1 tsk basilika
 
Fakta
Portioner: 4 portioner.
Tillagningstid: förberedelser 15 min + koktid 35 min.

Betyg
4
(1 betyg)
Logga in för att rösta
 

Tillagning
Riv morötterna, hacka löken. Blanda alla ingrediensera utom kryddorna.

Koka 25 min, svag värme, under lock

Blanda i kryddorna och koka ytterligare 10 min.

Servera till bandspagetti, eller penne pasta.


Receptet finns på
http://www.vegetariskt.com/

Kommentarer
Postat av: evelina

hihi någon speciell anledning till all denna morot? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback