Gröna fingrar that´s me :)

Detta har jag roat mig med i dag. Jag har handlat jord och plantor och planterat på balkongen och sen så har jag planterat om alla blommorna innomhus också. Hur varmt som helst har det varit när jag har stått på balkongen och fixatoch trixat. Det känns kul att vi faktiskt han äta allt förutom potatisblomman i den stora krukan.  :)


image268
Krukan på balkong bordet :)

image269
Planteringen i den stora blå krukan. Det gräsliknande längstbak är wild
garlic (smakar som vitlök och gräslök blandat. Till vänster är det oregano
och längst fram till höger är det citronmeliss. Den höga blomman på stam
är potatisblomma :)

image270
Wild garlic, oregano och citronmeliss

image271
Potatisblomma (ej ätbar)

Kommentarer
Postat av: Evelina - blivande brud <3

åh vad fint! det är så kul att ha blommor och grönt omkring sig!

kram

Postat av: Lina

åh, vet du vad jag kom på? om du odlar solrosor på balkongen så kan du göra egna rostade solroskärnor sen :) närmare att gå till dig när jag får mitt begär, istället för att knata till joker :P

2008-05-09 @ 11:35:54
URL: http://pinkelina.blogg.se
Postat av: Malin Lj

Jätte fina blommor Emma:) Önskar jag hade balkong...men kanske till nästa sommar då vi flyttar igen. Nu får jag bara hoppas att mina blommor överlever sommaren här i Umeå när vi inte kommer vara här...får fixa blomvakt..hmm...trevlig helg!

2008-05-09 @ 23:26:52
URL: http://malinlj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback