Begravning av systrarnas pappa

Nu har jag precis kommit hem från en jätte fin begravning..
Jag hade gott om tid när jag åkte dit, stannade på konsum, gryta och köpte mineralvatten. Sen åkte jag runt på gryta en sväng. Och det kändes oerhört jobbigt och nästan lite ångestframkallande. Åkte förbi där vi bodde när vi hade inbrottet  då vi låg och sov. Jag åkte förbi min lågstadie skola och såg direkt framför mig och kände samma känslor, som när mormor och morfar kom och hämtade mig för att mamma låg på intensiven efter trafikolyckan.  *usch* ingen höjdare.

Åkte runt för att inte komma för tidigt till kyrkan. Parkerade vid kyrkan och traskade bort mot framsidan av kyrkan VA? det stog typ på arabiska, vadå vart är kyrkan? Så hade dom flyttat önsta kyrkan, så det var i "vita-huset" det visste inte. men som tur var han jag dit ändå. Väl inne i kyrkan började tårarna forsa på en gång. Såg dom tre systrarna och mamma sitta längst fram och försöka ta en avsked av sin pappa och livskamrat. Jag förstår precis vilka känslor dom kände just då. Hörde hela tiden den yngsta dotterns snyftningar vilket gjorde att mina tårar rann ännu mer. Fick en näsduk av tanten brevid mig *tack*

Efteråt kramade jag om dom alla och begav mig därifrån...

Usch det var många känslor som kom fram där. Innan hade jag nästan ångest över att åka dit och alla känslor som bubblade upp igen. Funderade på vad dom gick igenom nu, ledsen över att dom måste gå igenom samma sak som jag. Ledsen över att den yngsta dottern inte får ha sin pappa med på sin student. Det var nästan så att jag ville stanna bilen påvägen  dit och kräkas, men det gick bra.

Nu ska jag vila ett tag... Får se om fredag kan infinna sig i min själ också lite..trots detta.

Glad fredag på er allihopa!

Ta vara på varandra och på dagen. Tala om för era nära och kära att ni älskar dom!

I kväll kommer Daniel hem *tack o lov*

EM♥


Kommentarer
Postat av: [almabeatrice]

Gumman.. Usch vilken jobbig dag.. vet inte vad jag ska säga.. det är jobbigt å jag börjar nästan gråta av att läsa din blogg.. :(



Du är den bästa! KRAMAR

Postat av: Anna

Fy.. Blir tårögd bara av att läsa o tanken av hur jobbigt det måste ha varit..

Du är stark!



Skönt att din DB kom hem idag iaf.

Snart är det Idol också =)



Kramar

2008-10-17 @ 18:49:21
Postat av: cathrine

Sitter och snyftar när jag läser om din dag, stackars dej ! Det var starkt att du orkade gå på begravningen! puss o kram till dej o din tillfälliga 08:are

2008-10-17 @ 23:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback