I dag

Frukost: Havregrynsgröt med äppelmos och mjölk

Lunch: Matlåda, korvstroganoff och ris

Middag: Köttbullar, potatismos, grädd(lättmjölk)sås och lingonsylt

I dag har jag diskat ett par gånger, pratat med Anna på msn =)

Sen åkte jag till lögarängen och simmade, men blev utskälld av en polack-kärring med vit badmössa och volang på badräkten för att jag tydligen hade tagit HENNES klädnypa. Tänkte häng upp mina simmglasögon och fattade för faen inte att det var HENNE jävla klädnypa. *haha* "Vad håller du på med, det där är MIN, jag renka (räknar) mina VARV!!!"  "eeh  ahaapp" *jag vänder mig om surt och mumlar "Då är det fan ditt fel om nån snor mina simmglasögon" *haha*
Då tog kärringen SIN klädnypa och gick upp..?!?

Sen duschade jag och åkte hem. Kollade på nå gammalt avsnitt av city akuten och slöade. Sen satte jag igång med maten. Rullade köttbullar och stekte dom bara snabbt så att det skulle bli en stekyta, sen skulle dom in i ugnen, eftersom jag inte visste när vi skulle äta. DB skulle iväg med pappa och köpa färg till Syrrans lägenhet så jag antog att vi skulle äta efteråt. Han skulle bli hämtad 16:30 trodde jag, men det var tydligen 17:00. Så DB kom hem och jag sa "vi ska inte äta ännu, jag bara förebereder" "eeh ag mankan jag äta nu?"
"eeh`nej, för maten är ju inte klar som du ser"
Eh jaha, men jag trodde jag skulle äta innan.. ja så sen i dag är jag tankeläsare ;)
Närå, men det blev ju lite turbo, eftersom pappa skulle komma om 20 minuter. Så på med vattenkokaren, i med det kokande vattnet i kastrullen, i med pulvermos (ja pulvermos!) in med köttbullarna i ugnen, på lite högre värme än vad jag tänk från början för att det skulle gå fortare. Vispa upp en gräddsås i stekpanna fort som f*n. eller ja gräddsås var väl å ta i, den innehöll ju bara lättmjölk *haha*
Så pang, var maten serverad och pappa kom ca 5 minuter senare, så vi hann äta också :)

Nu ska jag softa ett tag :)

CIAO!

EM♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback