Morotslasagne


Den här måste jag testa nån dag framöver... det borde vara hur gott som helst.  I dag har jag tagit fram köttfärs så det blir köttfärsås (kanske) med morot i och spagetti *mums*. 
Undra hur den kommer gå hem hos DB då, morot är ju inte direkt hans favorit. och nu blir det helt vegetariskt... *haha* men han kan ju få en korvskiva på sidan om. Fast jag tror att om jag prövar receptet så kommer jag nog ha mycket mer morot för att det blir godare då tror jag...

Nån som har testat morotslasagne?



Morotslasagne
Inlagd av: Per Inlagd: 2004-08-05
Ingredienser
Lasagneplattor (förkokta)
Vatten
2 stora morötter
500 g keso
2 burkar krossade tomater
2 gula lökar
2 msk olja
2 dl riven ost
salt & vitpeppar
1 vitlöksklyfta
2 krm oregano
hackad persilja
 
Fakta
Portioner: 4
Tillagningstid: -

Betyg
4
(12 betyg)
Logga in för att rösta
 

Tillagning
Sätt ugnen på 225 grader.
Skala och riv morötterna fint och hacka löken. Fräs morötter och lök i olja (i en kastrull). Häll sedan i tomaterna samt krydda. Låt koka på svag värme i cirka 15 minuter och tillsätt sedan keson. Såsen kan behöva spädas med vatten då lasagneplattorna suger upp mycket vätska (2 liter sås går åt). Varva lasagneplattorna och såsen i en ugnssäker form (lasagneplattor i botten och sås på översta lagret). Strö över den rivna osten. Sätt in i ugnen i ca 30 minuter. Strö över persilja innan servering. Serveras med grönsallad.


Receptet finns på
http://www.vegetariskt.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback