...Naturkonst...

Har precis kommit in från ett litet skogsmulle äventyr... Smet in helt osynlig i skogen intill skiljeboskolan. Eller skog och skog...dunge snarare. Påpälsad till max med dubblad mjukibyxor, munkjacka, vinterjacka, vinterskor, halsduk, vantar och mössa traskade jag iväg mot en skog. Vad ska jag göra? vad ska jag kolla efter?  "Gör ett eget naturkonstverk" VADÅ naturkonstverk???!? Fan, hur pinsamt är det inte å springa omkring som en tomte helt ensam ute i skogen å flumma. Ville bara ha det gjort å begav mig till första bästa dunge. Slet åt mig det första jag kom å tänka på, som i det här fallet blev kvistar, eftersom marken hade frusit till is I GÅR!  Men det kändes fortfarande fruktansvärt pinsamt å stå å skära av kvistar från träd..Vilket man inte ens får ju. Men med fällkniven i högsta hugg lekte jag mcgaywer (behöver ju iof sig inte leka McGaywer eftersom det är jag som är McGaywer). När jag slängde mig ner på huk för att gömma mig från en gammal sur gubbe som gick förbi så kände jag att vafan är det här.. Måste härifrån. Samlade ihop kvistarna till ett tort påskrisliknande knyta och begav mig därifrån. Kände mig som en snattare när jag gick påväg hem. Vågade inte vara kvar ute, så jag tog med mig mitt material för det kommande naturkonstverket in i köket..Och på den vägen är det nu.. Det ligger i blöt i diskhon så det går å böjas :) Får väl se vad det blir av det då....

Ett par timmar senare...
Det blev nån slags mobil/vindspel. Allt annat än vacker... Men det blev någonting i alla fall...
Kändes ju så jääääkla flummigt å stå i skogen själv å hålla på...  Så jag tappade allt tålamod jag någonsin haft :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallååååå,ska inte macgaywer klara av att göra något mycket häftigare av allt ute i skogen? :P typ... en ... tandemcykel eller nå? :P :)

Postat av: Emma

ofta orka.... NOPE!

2006-11-09 @ 22:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback