Dad

Just ja...vi var ju på Varda och åt middag med pappa i går. Det var god mat, men mer än så var det ju inte. Sällskapet utöver oss två (vill säga pappa) hade man ju kunna skippa.
Jag åt honungs gratinerad Chevré med parmaskinka och valnötter till förrät. Och gös med rostadvitlök och ungsbakad mandelpotatis. Jätte gott var det :)

Men...ja..som sagt..  Han kom hem hit och tittade på lägenheten. Sa inte så mycket, varken bu eller bä. Vi åkte ner på stan och gick till restaurangen. Han hade tydligen varit jätte förkyld i förrgår, nästan så att han tänkte ställa in. Han hostade och tungandades som värsta 90 åringen. Men så är han ju storrökare också. Tror att det fan står KOL i pannan på honom.... FAN..jävla idiot. Han skulle ha dött i stället för min ängel... Fan han har väl rökt 2 paket cigaretter om dagen sen 12 års ålder. Han förtjänar fan å dö...inte mami...

Vi pratade typ inte alls mycket under middagen heller.Han frågade ingenting om mig eller vad jag gjorde. Han frågade DB om en grej. det var allt. Sen var det vi som försökte hålla i gång samtalet någorlunda... Å det vi pratade om lyssnade han tydligen inte på heller så. Vi pratade om DB´s mormor.och så sa DB "hon fyllde 90 i mars". 10minuter senare "Hur gammal är hon då" jag bah "ja daniel saju nyss att hon fyllde 90 i mars" "jaha, det hörde jag inte"   *daaaaaaaaah*

Aja...skitstövel ska alltid skitstövel förbli så enkelt är det tydligen!

Men trevligt att få lite restaurang mat när vi inte ens hade fungerande vatten i köket. Så vi kunde ändå inte laga mat hemme så...perfekt dag faktiskt...

I dag har DB och pappa (den bra pappan) installeratvattenrören i köket så nu har vi vatten :) Bara golv och kakel kvar...å så vit färg på luckorna förståss...

Hej svejs!

EM♥

Kommentarer
Postat av: Lina

blev det inge Limone?

Postat av: Emmasusanna

näe..Limone var fullt... och jag glömde boka tid tidigare i veckan. *Suck*

2007-12-02 @ 19:38:02
Postat av: Lina

då får han komma och bjuda på middag en gång till innan jul då, haha

2007-12-02 @ 20:48:41
URL: http://pinkelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback