Sverige blir finland

I dag har jag varit i E-tuna och redovisat Grafisk form kursen. Det gick galant. Åtminstonde med dom praktiska uppgifterna som jag redovisade i dag. Där blev betyget "jag kan redan nu säga att du inte behöver tänka på att det blir nå kompletteringar på dom här grejerna i alla fall, för det blir det absolut inte" :) Bra betyg antar jag.
Får väl se hur det blir med de skriftliga inlämningarna...får väl några kompletteringar inom en månad skulle jag tro.

Började redovisningen 10:02 och 10:29 var allting klar :D Messade DB och frågade om han kunde hämta mig på stationen, mitt tåg skulle komma in 11:50. Han slutade ändå 11:30. Fick inget svar förens 12:00... Han och pappa var tydligen hemma redan och höll på med vattenrören i köket.  sms: har precis börjat, kan du ta bussen?
Ja visst :)

Kommer hem...väntat på bussen sååååååååå länge...

När jag kommer hem...så berättade DB att han fick sluta tidigare eftersom dom hade mord-hotat hela skolan.
så här lyder texten på aftonbladet.se

"Skola utrymd efter hot via internet

Wenströmska gymansiet i Västerås har utrymts.

Enligt rektorn har allvarliga hot framförts via chatt på internet.

Det var under gårdagen som polisen fick kännedom om att hot framförts mot Wenströmska gymnasiet i Västerås. Hot som påminde om dem som riktades mot Jokelaskolan i Finland.

- Det här är uppgifter som ska ha framförts via internet. Just nu finns det ingen misstänkt, säger Ulf Palm vid Västeråspolisen.

Hur såg det här hotet ut?

- Det vill jag inte gå in på i detalj. Vi har startat en utredning nu och vi får se vad de kommer fram till.

Skolan med 1500 elever har nu utrymts och samtliga elever har skickats hem.

Inga liknande hot tidigare

Marianne Thorén-Andersson är rektor på skolan och hon berättar om hoten.

- Hotet har kommit via chatt på MSN. Det är en yttre hotbild om att någon skulle komma till gymnasiet. Polisens säkerhetsarbete pågår. Jag kan inte berätta mer om vad som framförts.

Enligt Marianne Thorén-Andersson har skolan inte utsatts för liknande hot tidigare.

Hemma även på måndag

Skolledningen har tagit beslutet att låta eleverna vara hemma även på måndag.

- Vi vill att polisen ska få arbetsro. Det här en trygghetsåtgärd, säger Marianne Thorén-Andersson.

Västeråspolisens tekniska rotel går nu igenom den dator, där hoten ska ha tagits emot. Samtidigt talar man med eleven.

- Jag vet inte hur lång tid det kommer att ta, förmodligen är det inte så komplicerat, eftersom vi ju vet vad vi letar efter, säger Ulf Palm till TT som inte vill uttala sig om några som helst ryktesuppgifter. "

jahapp...så eftersom nån jävla idiot  vill att sverige ska bli finland så fick jag ta bussen hem. DB hade inte mobilen med sig och hade åkt till Hökåsen för att plugga istället för i skolan.

Nu ska jag kolla vad karlarna lyckas med i köket. Hoppas vi får vatten i köket till kvällen så att vi kan laga mat som vanligt :D

CIAO!
EM♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback