Uppdatering?!?

Nu var det verkligen jätte länge sedan jag skrev i bloggen. Man är ju inte direkt bäst på uppdatering. Och nu blir det inte så långt skrivit just nu heller. C kommer och hämtar mig om knappt 20 minuter. Vi ska till sjukan och hälsa på världens bästa morfar :)

Jag borde vid det här laget ha kommit igång med C-uppsats skrivandet, men det är ju såååååå tråkigt och jag har sååååå lite motivation till att ens försöka göra det. Men jag ska FÖRSÖKA. går det åt skogen även denna gången så är det så. Det får gå som det går. Orkar inte ha för stora förväntningar och för hög press på mig själv. Då pallar jag verkligen inte med det. Får ångest när man ska sova och ligger och funderar på hur det här ska gå till. Därför känner jag att det får gå som det går. Okej det är nu jag får studiebidrag för att göra det här. Men men...

Vad har då hänt sen sist. Dagen då "The Ledgend" lämnade jorden...

jag var på onsdagens AFRO-träning. Men vi gav upp efter 10 minuter och gick ner och gick på löpbandet i stället. Det var för mycket folk och stämningen var inte på topp. Tur var väl det att man inte ansträngde sig och svettades som en gris, för när jag lämnat av Becca hemma hos sig slog jag på den tidigare avstängda mobilen. Två meddelanden på telefonsvararen "Hej Emma, det är Anna-Greta, Nicke har ramlat och slagit i höften, kan du ringa så fort du hör det här" *suck* ja jag ringer så fort jag hör det ca 1 timma senare... Morfar har precis hämtats av ambulansen och är påväg till akuten. Så jag vänder bilen och åker dit. Jag kom dit samtidigt som Morfar anlände in på akuten. *bra timing*

Jag lämnade honom på akuten vid 21:30, han hade fått vänta till 02:20 innan han fick flyttas till ortopeden.
Dagen efter blev det operation och dom fick byta en del av höftkulan, eller hela, jag vet inte riktigt.

Dagen innan denna hemska dag, bröt svärmor armen precis under axeln...

Ja..så mitt liv har inneburit hemtjänst och sjukhusbesök ett tag nu...

Nu kommer C snart, måste hinna borsta tänderna och gå på toa.

CIAO!
EM♥

Kommentarer
Postat av: Lina

stackars morfar :( stackars svärmor :( vad har hon gjort för nå?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback