Olyckan var framme

Måndag igen. Ledig dagen till ära. Tydligen så var jag bokad på netwic, men chefen glömde tydligen att meddela mig detta så jag kunde säga nej till dagens jobb :)

I helgen var det power meet här i stan, kanske visar lite bilder senare...

I fredags när jag och Daniel skulle cykla ner på stan (vi hade varit ner med båt tidigare, men för andra gången cyklade vi ner) så cyklade vi på samma sida som räddningstjänsten . Den vägdelen som var avstängd för raggarbilarna. Det gick inte att cykla på cykelbanan, så vi tog den för att komma fram. När vi cyklat en bit så vänder jag mig om och kollar bakåt för å se om det kommer nå räddningsfordon. jag ser att det kommer en mc polis så jag säger vi måste hoppa av, vi har inga baklysen och vi åker på den avstängda delen av vägen.  Men Daniel hör tydligen inte det. Jag börjar sakta in sammtidigt som Daniel kollar bakåt på polisen, när Daniel vänder huvudet frammåt och precis när jag ska ställa ner forten i marken och stanna så SMÄLLER det. Daniel brakar rakt in eller snarare över mig. Och vi hamnar i en hög på asfalten. En riktig jävla smäll som hade kunnat sluta riktigt illa. Men det gick mycket bättre än förväntat. Daniel fick sitt styre i magen och har ett rött brännmärke som ser ganska hemskt ut, han skrapade upp armbågen och lite skrubbsår över vänstra knät. Jag fick blåmärken på båda knäna och skrubbsår på höger knä. Ett blått och skadat lill-finger.  Dagen efter kände vi inte så mycket mer krämpor än på kvällen  då olyckan hände. Men i går (söndag) så vaknade jag av att Daniel kvider av smärta "jag kan inte andas för det gör så onte i ryggen, hjäälp!"  Förmodligen har han fått nån mjukdelsskada, muskel som har fått ett slag. Han hade ju sin kylväska med 6 glasflaskor i så det kan ha  varit den. Jag har ont i axlarna för att jag fick allting över mig.

Men vi klarade oss bra, det hade kunnat gått helt åt helvete. Vi hade kunnat dunka huvudet i asfalten mer än vad som gjordes nu. Vi känner oss mer levande än innan olyckan och vi är glada att vi överlevde utan större smärta.


KRAM
EM♥

Kommentarer
Postat av: Towa

Nu kan du vinna sexleksaker på min sida ;) Härligt inför sommarens mysiga stunder.

Postat av: Malin Lj

Ajajaj, ni använder väl hjälm hoppas jag?? Annars kan ni kolla in min Roberts blogg och se hur det kan gå när man inte har det... http://kaegglan.blogg.se Tur att allt gick hyfsat bra iaf:) kram

2008-07-08 @ 18:55:39
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Mia

Skönt att det ni inte gjorde er mer illa :)

2008-07-08 @ 21:35:40
URL: http://thelifeofmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback