Rapport från tåget 8:30 i morse

I morse ringde klockan 04:45, då var det bara att le och kliva upp ur den underbara sängen. Suck. Men allt blev lite lättare eftersom någonting spännande väntar och solen envisades med att komma in genom glipan mellan fönstret och rullgardinen :)  Bussen kom 05:36 och jag åkte ner till stationen. Där köpte jag en mindre god frukostmacka, en kaffe och en yoghurt.

Sen klev jag på tåget som avgick 06:08. Nu sitter jag på tåget och har en och en halv timme kvar av denna resa. Det är jordens ruttnaste tåg. Mitt säte hade ett hål i sig så jag satte mig i sätet brevid. Tror ni inte att i halsberg av alla jävla ställen kliver det på en gubbe och hans kärring. Och kärringen har platsbiljett på platsen jag sitter vid. Alltså den brevid min egen.  Gubben mumlar att det spelar väl ingen roll om hon sätter sig brevid mig. "ska du åka långt" frågar kärringen. "Till göteborg" svarar jag. "Ja, jag med då vill jag gärna ha min plats" eeh? Okej. Kärringen får sin plats. Som hämnd slog på Ipoden (laddad med cue så klart) på högsta volym *haha* hon kollar skit irriterat på mig hela tiden.  Nu är vi i Skövde. Kl 14 eller 15 får jag checka in på hotellet . Det **** hotellet . Hotel plaza avenue.  Vet inte vad jag ska göra när jag kommer fram, men det löser sig nog. Kollar runt lite och njuter av den underbara staden J Hade dock hellre haft med mig Daniel som sällskap. Men jag tror att det kan vara  nyttigt att göra detta själv också. Till och med sova på hotell helt ensam. Det går nog bra längtar till hotellfrukosten redan nu :)


Äckliga fula tåget. Usch värsta skabb. Dumma SJ


Nej nu skiter jag i det här ska fortsätta läsa


CIAO!

EM♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback