Allergirättvisa

Dagens konstaterande: Alla människor har rätt till ett drägligt liv. Om jag själv inte skulle betala en förmögenhet för min allergi medicin så skulle jag inte ha ett drägligt liv. Men jag har inte själv orsakat min allergi och ingenting hade jag kunna göra annorlunda för att slippa denna plåga. Är det mitt fel? Nej det är inte mitt fel att jag drabbats av dum-allergi. Den enda jag möjligtvis kan trycka upp mot väggen och anklaga är min pappa. För det är hans j*la* gener.
Det är inte mitt fel, men jag drabbas av att må dåligt och få lägga ut en förmögenhet på allergimediciner. Vad är logiken i det? Nej orättvist är vad det är, men livet är aldrig rättvist. Och ja, jag vet att det finns många som har det  mycket värre än jag här i sverige. Men jag lever här och nu...

Tevegyl verkade inte funka för mig i alla fall....


Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Ucsh, stackars dig...Inte kul. Hoppas det blir bättre eller att du hittar en medicin som funkar bättre för dig! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback