Dagens

I dag har jag varit ner på stan för att vara barnvakt åt Nova, medans mamma var hos frissan och mormor gick på ett möte. Så jag mötte upp Nova och mormor och tog en kopp kaffe. Sen gick mormor till mötet och vi gick åt ett annat håll. Vi strosade omkring och Nova satt i vagnen. Sen stannade vi på en bänk och Nova fick lite Youghurt (burk), som hon åt med got aptit :) Mamma sms:ade och sa att frissan tog längre tid än det var tänkt. Så jag och Nova gick ner till Wasaparken, eftersom det inte var riktigt lika kul att sitta still i vagnen längre. Så i Wasaparken fick hon gå lite själv, äta lite grus och mysa runt lite. När vi skulle gå därifrån gick vi sakta med vagnen in mot stan. Hon fick gå själv till statyerna vid stadshuset där man går under, sen tänkte jag att hon kunde åka vagn. Men det ville INTE Nova, hon blev JÄTTE arg. Så jag bar henne och körde vagnen upp till Åhléns, där stannade vi och hon gick skeptiskt med på att hoppa ner i vagnen. Sen ringde mamma och sa att hon var klar. så då gick vi till mamma och Nova kom på när hon fick se mamma (som också såg lite konstig ut med helt ny frisyr) att hon faktiskt varit borta från mamma länge. Så då blev hon jätte ledsen. Dessutom var hon hungrig, trött och kall om händerna. Eftersom hon hatar vantar och inte ville sitta under filten.
Men när mamma väl lyfte upp henne vid bilen å gosade lite så blev det bättre...

Nu har vi precis ätit här hemma. Det blev ett recept från Nhea, som jag tror hon fått från viktkoll(?)
hur gott som helst :)

400g kassler i skivor
100g ädelost
300g rivna morötter
4 msk grovt hackade solrosfrön (jag tog mer än angivet här och la dessutom till en del hackade valnötter)
0,5 dl finhackad persilja  (Jag skippade persiljan, hade ingen)
salt & peppar

Lägg kasslerskivorna på i en ugnsfast form, blanda ihop morötter, smulad ädelost, solrosfrön & (persilja), fördela blandningen jämt på kasslerskivorna & ställ in i ugnen 15 min på 225 grader.

Jag tror att det skulle vara jättegott med kyckling istället för kasslern också :)

Daniel åt med ris, jag åt grovriven squash (som rivits på längden för att få långa spaggetiliknande) som jag stekte lätt med salt, vitpeppar och olivolja, så att det blev varmt.

Mycket gott var det *mums*

Becca, det var supergott med morötter och ädelost.

Nu ska jag snart kolla sjukhuset och sen idol

Bye for now!

EM♥


Kommentarer
Postat av: Miss Biii

Vilken mysig dag :) mumsigt då.. men ädelost.. hmm.. får prova å se.. :)

Postat av: Fru Evelina

hej gumman! det var inte igår =)



jag använder faktiskt samma färg som till möblerna vi målade haha!



kram

2008-09-16 @ 22:18:10
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback