VÅRT JÄVLA SAMHÄLLE!

Grundregler för att få alpha-kassa:

Jobbat minst 80/månad i 6 månader

KÖRD, eftersom jag pluggat!

Grundregler för socialbidrag:

Anmäld som arbetssökande på arbetsförmedlingen OK
Inga tillgångar så som fonder, bil  KÖRD
Om sambo, om vi inte klarar oss på våra gemensamma inkomster och min sambo pluggar skall min sambo avbryta sina studier för att jobba HELT JÄVLA SJUKT

Alltså på allvar, vad fan betalar jag skatt för, när jag ändå aldrig kan få ut någon hjälp när jag väl behöver det. Tack så jävla mycket liksom. Jag har pluggat för att bli mer aktiv på arbetsmarknaden, därför blir jag straffad genom att jag inte kan få någon form av bidrag. Jag har en bil, vilket underlättar när jag söker jobb, eftersom många kräver körkort och egen bil. Men jag får inte ha bil för att kunna försörja mig innan jag hittar ett jobb. Jag får inte ha en sambo som pluggar. För eftersom JAG är arbetslös så ska JAG TVINGA honom att avsluta sina studier som gör honom mer attraktiv på arbetsmarknaden, för att försörja mig. DET ÄR HELT JÄVLA SJUKT!

Låter det här lågiskt?
När du har varit student i tre år för att plugga på högskolan så är du inte värd någonting. Du har inte rätt att få hjälp att ta dig vidare och komma ut på arbetsmarknaden. Nej för du får klara dig själv. Betala hyran med luft och dricka vatten till middag. Hallå, idioter. Nu är det väl inte så farligt i mitt fall, men det hade kunnat vara det.

Aja, nu ska jag in i duschen för att sen bege mig ut och fixa nånting.

CIAO!
EM♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback