Min lediga helg m.m

Fredag, gick hem 40 minuter tidigare från jobbet. Tog det relativt lugnt på kvällen. Somnade kl 22 i soffan, gick in och la mig kl 23 i sängen. Vaknade 8:30 på lördagen. Åt frukost och hängde framför datorn. Kände mig lite piggare frammåt 10. Becca kom hit och vi tog en promenad ner på stan. Där vi åt god kyckling med couscous och drack en kaffe. Sen tog vi bussen hem. För jag kände mig hängig och orkade inte riktigt gå hem också. När vi kom hem bakade vi ut min deg som jag satt tidigare på morgonen. Det blev ca 150 småkakor :)
Sen svish var klockan mycket, jag lagade köttfärsås och spagetti. jag Becca och älskling åt det. Sen kom Anna och Hagge och melodifestivalen drog igång. Kände mig ganska pigg under hela dagen. Men i slutskedet av melodifestivalen kände jag att jag blev sämre. När dom gick hem kände jag mig heeelt förstörd och trodde jag skulle kräkas för att jag mådde så jävla dåligt. Men somnade faktiskt efter en del hostande. Vaknade dock typ 100 ggr under natten. och gick upp före 9. I söndags kände jag mig ganska risig, men begav mig ändå ut till hälla för att hitta någonform av festblåsa. Men jag hittade inget, så då åkte jag snabbt hem och slängde mig i soffan. Hostar under hela dagen så att det river sönder i halsen. Vaknade vid 01.30, gick upp och hostade. Somnade om och vaknade igen vid 5 i morse. Vaknade av att jag hostade en del och inte kunde sluta. Gick upp och låste in mig på toaletten för att inte störa älskling allt för mycket (dock redan försent) Hostade så att det roslade till i bröstet, fick INGEN luft alls, fick pressa in andningen så jag fick lite luft i lungorna för att kunna hosta igen så jag fick bort det. Men det kändes typ värre än att andas genom ett sugrör. Efter den persen tog jag en halstablett och "la" mig sittandes i sängen och gjorde allt för att inte hosta så att älskling skulle kunna sova iaf. Strax vid halv sex orkade jag inte längre utan gick ut och la mig i soffan. 

Jag är heeelt jävla paj i halsen och vill typ gråta varje gång jag måste hosta. 

Nu har Danne åkt till skolan. Jag sitter i soffan och försöker överleva. Klockan 12 ska jag försöka överleva tvättstugan också. *herregud*

Det är just nu bara mamma duger och skulle kommit hit med tidning, film, småyoughurts och lite sånt mys :(
EM♥ 

Kommentarer
Postat av: Malin Lj

Låter som jag för snart 2 veckor sen...åkt ju på influensa lagom till min tenta:( Men nu mår jag typ bra igen, men det tog sin tid.

KRYA PÅ DIG! Och hoppas du blir frisk snart! Stor kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback